Aktualności
Opinie uczestników o ALO SUS - w jakim stopniu udaje się zrealizować kryteria sukcesu?
Po każdym zjeździe uczestnicy Akademii Liderów Oświaty wypełniają anonimową ankietę, w której pytamy ich w jakim stopniu, w ich opinii, warsztat zrealizowały kryteria sukcesu.
Zapraszamy do zapoznania się z wynikami zbiorczymi odpowiedzi na te pytania, opublikowanymi ponizej.
Opinie dyrektorów
Zjazd 1
|
W JAKIM STOPNIU, DZIĘKI SZKOLENIU UDAŁO SIĘ: |
Średnia ocen (skala 0-5) |
1 |
Przypomnieć sobie wartości i idee, które przyświecały w chwili rozpoczynania pracy w szkole jako nauczyciel oraz gdy podejmowania pracy jako dyrektor? |
4,66 |
2 |
Wskazywać we własnej szkole przykłady wartościowego uczenia się uczniów? |
4,58 |
3 |
Poddać refleksji obecny sposób pełnienia funkcji dyrektora szkoły (organizowania własnej pracy) i realizowanego przywództwa edukacyjnego? |
4,79 |
4 |
Zauważać własne nowe działania prowadzące do wzmocnienia wartościowego uczenia się uczniów? |
4,58 |
5 |
Rozpoznać w swojej szkole, pomiędzy nauczycielami i uczniami oraz w gronie pedagogicznym, relacje pozytywnie wpływające na jakość nauczania? |
4,64 |
6 |
Poznać pojęcia i język strategii oceniania kształtującego? |
4,51 |
7 |
Poznać nowe i możliwe do wykorzystania przykłady organizacji pracy dyrektora i pracy rady pedagogicznej, pozytywnie wpływające na jakość nauczania? |
4,69 |
8 |
Wybrać formę usprawnienia własnego zarządzania lub niewielką zmianę organizacyjną, którą planują przeprowadzić w szkole przed kolejnym zjazdem szkoleniowym? |
4,67 |
9 |
Wzmocnić poczucie satysfakcji dzięki zauważeniu możliwości wprowadzenia w swojej pracy pozytywnych zmian, w tym delegowania na współpracowników części swoich obowiązków? |
4,66 |
10 |
Wzmocnić poczucie satysfakcji dzięki rozpoznaniu możliwości wpływania na wartościowe uczenie się i prowadzące do niego nauczanie w szkole? |
4,59 |
Zjazd 2
|
W JAKIM STOPNIU, DZIĘKI SZKOLENIU UDAŁO SIĘ: |
Średnia ocen (skala 0-5) |
1 |
Wyjaśnić znaczenie kształcenia kompetencji kluczowych i skupienia się w szkole na jakości prowadzenia tego procesu? |
4,83 |
2 |
Zaplanować rozmowę z nauczycielami na temat uczenia (w tym kształcenia kompetencji kluczowych), mającą na celu zidentyfikowanie mocnych i słabych stron w tym zakresie? |
4,65 |
3 |
Określić zasoby i potrzeby w zakresie kształcenia kompetencji kluczowych w swojej szkole? |
4,66 |
4 |
Zaplanować wykorzystanie koncepcji zadania edukacyjnego do poprawy procesów nauczania i uczenia się uczniów? |
4,65 |
5 |
Zaplanować wykorzystanie obserwacji koleżeńskiej do doskonalenia procesu nauczania i uczenia się uczniów? |
4,67 |
6 |
Wskazać własne działania, które mogą wpłynąć na pracę nauczycieli tak, aby prowadzone przez nich nauczanie dobrze służyło kształceniu kompetencji kluczowych? |
4,72 |
7 |
Wskazać możliwości wykorzystania planera wspomagania, jako narzędzia rozpoznania zasobów i planowania działań? |
4,66 |
Opinie liderów zespołów przedmiotowych
Zjazd 1
|
W JAKIM STOPNIU, DZIĘKI SZKOLENIU UDAŁO SIĘ: |
Średnia ocen (skala 0-5) |
1 |
Przypomnieć sobie wartości i idee, które ci przyświecały w chwili rozpoczynania pracy w szkole jako nauczyciel. |
4,71 |
2 |
Wskazywać we własnej oraz koleżanek i kolegów pracy przykłady wartościowego uczenia się uczniów. |
4,82 |
3 |
Poddać refleksji obecny sposób nauczania, w tym działań prowadzących do wartościowego uczenia się uczniów i kształcenia kompetencji kluczowych. |
4,79 |
4 |
Poznać pojęcia i język strategii oceniania kształtującego. |
4,60 |
5 |
Rozpoznać wartościowe uczenie się uczniów podczas lekcji, wynikające z działań nauczyciela budujących świadomość, samodzielność, odpowiedzialność oraz partnerstwo z uczniami. |
4,76 |
6 |
Znaleźć nowe przykłady w nauczaniu przedmiotowym sposobów prowadzenia wartościowego uczenia się uczniów, w tym kształcenia kompetencji kluczowych. |
4,68 |
7 |
Rozpoznawać cechy dobrych zadań edukacyjnych, które pomagają uczniom uruchomić pogłębione myślenie. |
4,84 |
8 |
Stworzyć zadanie edukacyjne ze swego przedmiotu, które sprzyja wartościowemu uczeniu się uczniów. |
4,75 |
9 |
Zaplanować możliwą dla sprawdzenia w praktyce przed następnym szkoleniem zmianę w swoim nauczaniu, zainspirowaną przykładami z praktyki innych uczestników szkolenia lub tym, co się na nim wydarzyło. |
4,67 |
Zjazd 2
|
W JAKIM STOPNIU, DZIĘKI SZKOLENIU UDAŁO SIĘ: |
Średnia ocen (skala 0-5) |
1 |
Określić na podstawie własnych doświadczeń i poznanych doświadczeń innych członków grupy, jak lider może pozytywnie wpływać na nauczanie prowadzone przez innego nauczyciela. |
4,81 |
2 |
Wymienić wartości, z którymi rozpoczynałam/em pracę w roli chcącego współpracować z innymi nauczycielami i lidera. |
4,88 |
3 |
Rozpoznać w radzie pedagogicznej możliwości wzmocnienia lub stworzenia relacji współpracy w zakresie poprawy nauczania. |
4,88 |
4 |
Określić własne zasoby wspierania współpracy z innymi nauczycielami. |
4,81 |
5 |
Określić zasoby innych nauczycieli, w tym członków zespołu sprzyjające wspólnej pracy nad doskonaleniem uczenia się uczniów. |
4,88 |
6 |
Określić możliwości wykorzystania coachingu grupowego do zespołowego poprawiania nauczania w szkole. |
4,88 |
7 |
Poznać zasady organizacji OK obserwacji. |
4,94 |
8 |
Rozpoznać obszar poprawy własnego nauczania. |
4,75 |