Aktualności
Maraton webinariów 28.10-30.10.2019
Drodzy, Drogie,
Przed nami maraton z webinariami!
Zapraszamy Was serdecznie na webinaria w poniedziałek, wtorek oraz środę o godz. 18.00.
1. Poniedziałek (28.10.2019) – edukacja wczesnoszkolna, godz. 18.00
Link do transmisji: http://event.webcaster.pl/live/ceo2/
Grać, ale po co? Czyli o skutecznych metodach rozwijania kompetencji kluczowych w klasach I-III
Matematyka w edukacji wczesnoszkolnej powinna w znacznym stopniu opierać się na aktywności i działaniu dzieci. Jednym z narzędzi, które służą rozwijaniu umiejętności matematycznych uczniów a jednocześnie dają przestrzeń do licznych interakcji i rozmów o osobistych strategiach rozwiązywania problemów, rozwijania współpracy i umiejętności komunikacyjnych, są gry planszowe. Podczas webinarium zaprezentujemy przykłady gier, które można wykorzystać podczas zajęć z uczniami w nauczaniu wczesnoszkolnym. Zastanowimy się nad celami edukacyjnymi i wychowawczymi jakie można za ich pomocą realizować. Porozmawiamy też o tym, co z tych gier może wynikać: jakie sytuacje edukacyjne mogą być ich kontynuacją, jak te sytuacje tworzyć, jak i jakie pytania zadawać w trakcie oraz po rozgrywkach, aby stworzyć dzieciom bogatą sytuację do uczenia się.
Prowadząca: Sylwia Żmijewska-Kwiręg – dyrektorka programowa przedsięwzięć kierowanych do nauczycieli i nauczycielek edukacji wczesnoszkolnej, współautorka publikacji „Dobre praktyki edukacji wczesnoszkolnej”, „ Kształtowanie kompetencji kluczowych w edukacji wczesnoszkolnej. Teorie, refleksje, dobre praktyki, zasoby i narzędzia”.
Panelistki:
Ewelina Gorczyca - nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej, trenerka, koordynatorka projektów edukacyjnych, mentorka w kursach dla nauczycieli (m.in. Nauczycielka 1 klasa – Centrum Edukacji Obywatelskiej), współautorka materiałów edukacyjnych, prowadząca zajęcia z edukacji matematycznej na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego, entuzjastka gier planszowych i matematyki.
Karolina Prus-Wirzbicka - wychowawczyni w szkolne montessoriańskiej, prowadząca zajęcia matematyczne dla uczniów w klasach 0-3, trenerka, mentorka w programach dla nauczycieli i nauczycielek (m.in. Nauczycielka 1 klasa – Centrum Edukacji Obywatelskiej), współautorka podręcznika i licznych materiałów edukacyjnych (m.in. Matematyka 1 klasa - CEO), prowadząca zajęcia z edukacji matematycznej na Uniwersytecie Warszawskim.
2. Wtorek, 29.10.2019 – świetlice, godz. 18.00
Link do transmisji: http://event.webcaster.pl/live/ceo3/
Zapraszamy na dyskusję na temat świetlic w szkole. W jaki sposób czas spędzony przez uczniów w świetlicach pomaga im kształtować kompetencje kluczowe? Jaka jest rola świetlicy szkolnej? W jaki sposób budować zespół w świetlicy oraz jak kształtować przestrzeń? Na te oraz wiele innych pytań postaramy się znaleźć odpowiedź podczas webinarium.
Prowadząca: Magdalena Szeniawska - socjolożka, socjoterapeutka, aktywistka społeczna. Od ponad 12 lat współpracuje z organizacjami pozarządowymi, szkołami oraz placówkami wsparcia dziennego. Pracuje z dziećmi, młodzieżą oraz dorosłymi. Posiada doświadczenie w budowaniu zespołów, realizacji projektów młodzieżowych oraz badaniach społecznych. W swojej pracy łączy dwie perspektywy – perspektywę bliską (okiem praktyka) z perspektywą szerszą, systemową (okiem socjologa).
Panelistki:
Beata Maciejewska - pedagog z 28- letnim stażem pracy w różnych placówkach oświatowych. Swoją pracę zaczynała jako wychowawca w domu dziecka, następnie uczyła języka polskiego w szkole podstawowej, później została nauczycielem – wychowawcą w szkolnej świetlicy. Od 2007 roku pełni funkcję kierownika świetlicy w Sochaczewie.
Daniela Różycka - kierownik świetlicy w Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 154 w Warszawie, nauczyciel z 12 - letnim stażem. Osoba wspierająca działalność zuchów i harcerzy, niepoprawna optymistka i wolontariuszka.
3. Środa (30.10.2019) – samorząd uczniowski, godz. 18.00
Link do transmisji: http://event.webcaster.pl/live/ceo4/
Jeśli chcielibyście wiedzieć
- co to znaczy dobry samorząd uczniowski,
- czym powinien zajmować się samorząd uczniowski,
- z jakimi trudnościami stykają się osoby chcące rozbudzić uczniowską samorządność i jak można sobie z nimi radzić,
- od czego zacząć pracę nad szkolną demokracją i jakie małe kroki są w stanie ją rozbudzić,
- jak przekonać dyrekcję i grono pedagogiczne do dawania uczniom przestrzeni do działania
oraz poznać przykłady dobrych praktyk ze szkół biorących udział w programie "Szkoła Demokracji",
to warto zarezerwować czas 30.10.2019 (środa) o 18.00!
Webinarium poprowadzi Michał Tragarz, który od 2008 roku zajmuje się programami wspierającymi samorządność uczniowską i szkolną demokrację (Szkoła Demokracji), koordynował również projekty realizowane przez CEO w Gruzji oraz Sejm Dzieci i Młodzieży w latach 2010-2015. Jest autor lub współautorem materiałów edukacyjnych, scenariuszy zajęć i poradników (m.in. Szkoła demokracji. Praktyczny poradnik o współdecydowaniu w szkole; Samorząd uczniowski - poradnik dla opiekuna; Wybory do władz samorządu uczniowskiego).
Paneliści:
Agnieszka Wenda – nauczycielka języka polskiego w Niepublicznej szkole Podstawowej im. Juliusza Verne’a w Warszawie, opiekunka Samorządu Uczniowskiego, entuzjastka i gorąca zwolenniczka demokracji w szkole. W swojej pracy stara się jak najczęściej zachęcać uczniów do aktywnego współdecydowania i dbania o swoje najbliższe otoczenie. Wraz z uczniami brała - z sukcesami - udział w programach wspierających samorządność w szkole, m.in. w programie Szkoła Demokracji.
Waldemar Howil - świeżo wybrany opiekun Samorządu Uczniowskiego w Szkole Podstawowej nr 3 w Gryfinie. Autor artykułów propagujących demokratyzację SU. Trener CEO w programie "Szkoła Demokracji".
Andrzej Wyrozembski - dyrektor I Liceum Ogólnokształcącego im. Bolesława Limanowskiego w Warszawie, były dyrektor Wydziału Oświaty Urzędu Dzielnicy Śródmieście m. st. Warszawy, wspierający samorządność uczniowską w nadzorowanych placówkach.
Zapraszamy serdecznie!
Projekt nr POWR.02.10.00-00-3014/17 pt. „Zapewnienie dyrektorom i innym osobom pełniącym funkcje kierownicze w mazowieckich szkołach i przedszkolach wsparcia szkoleniowo-doradczego w zakresie przywództwa edukacyjnego w kształceniu kompetencji kluczowych uczniów poprzez system placówek doskonalenia nauczycieli”