Powstały przewodniki i filmy

Zachęcamy serdecznie do zapoznania się z przewodnikami oraz filmami, prezentującymi dobrą praktykę w zakresie kształtowania wybranych kompetencji kluczowych. Materiały skierowane są do dyrektorów/dyrektorek, wicedyrektorów/wicedyrektorek szkół i przedszkoli, kierowników/kierowniczek świetlic oraz wszystkich zainteresowanych nauczycieli i nauczycielek. Życzymy miłej lektury! :) 

Przewodniki do pobrania:

1. Katarzyna Sołtan-Młodożeniec

Metoda projektu edukacyjnego - Przewodnik dla dyrektorów i wicedyrektorów przedszkoli i szkół oraz kierowników świetlic z placówek edukacyjnych województwa mazowieckiego 

​2. Izabela Jaskółka-Turek 

Narzędziownik wychowawcy klasy

3. Laura Piotrowska

Od kompetencji kluczowych do kluczowych procedur - Kilka pomysłów na dyskusję w radach pedagogicznych o kompetencjach kluczowych i kilka procedur mających kluczowe znaczenie dla uczącej się szkoły lub uczącego się przedszkola

4. Magalena Szeniawska

Rola świetlicy szkolnej w kształtowaniu kompetencji kluczowych uczniów

5. Michał Tragarz

Samorząd uczniowski - przewodnik dla dyrektorów

6. Janina Stojak

Kompetencje kluczowe w nauczaniu przedmiotowym - Przewodnik dla kadry kierowniczej szkół i przedszkoli oraz dla nauczycieli

7. Sylwia Żmijewska-Kwiręg

Kształtowanie kompetencji kluczowych w edukacji wczesnoszkolnej - m. in. uczenia się, społeczno-obywatelskich oraz inicjatywności i przedsiębiorczości

8Małgorzata Leszko

Wolontariat

Filmy:

  • Przykład dobrych praktyk - projekt uczniowski: "Ogród rekreacyjny" przy Szkole Podstawowej nr 5 im. Józefa Wybickiego w Mińsku Mazowieckim: https://youtu.be/As_Pz_EYABg

  • Przykłady dobrych praktyk - rada pedagogiczna, Szkoła Podstawowa nr 5 im. Józefa Wybickiego w Mińsku Mazowieckim: https://youtu.be/kq9gJTtp8iM

  • Przykłady dobrych praktyk - wolontariat, Zespół Szkół Transportowo-Komunikacyjnych im. Tadeusza Kościuszki w Lublinie: https://youtu.be/_Gtu1dIjLHE