Aktualności
Powstały przewodniki i filmy
Zachęcamy serdecznie do zapoznania się z przewodnikami oraz filmami, prezentującymi dobrą praktykę w zakresie kształtowania wybranych kompetencji kluczowych. Materiały skierowane są do dyrektorów/dyrektorek, wicedyrektorów/wicedyrektorek szkół i przedszkoli, kierowników/kierowniczek świetlic oraz wszystkich zainteresowanych nauczycieli i nauczycielek. Życzymy miłej lektury! :)
Przewodniki do pobrania:
1. Katarzyna Sołtan-Młodożeniec
Metoda projektu edukacyjnego - Przewodnik dla dyrektorów i wicedyrektorów przedszkoli i szkół oraz kierowników świetlic z placówek edukacyjnych województwa mazowieckiego
2. Izabela Jaskółka-Turek
Narzędziownik wychowawcy klasy
3. Laura Piotrowska
Od kompetencji kluczowych do kluczowych procedur - Kilka pomysłów na dyskusję w radach pedagogicznych o kompetencjach kluczowych i kilka procedur mających kluczowe znaczenie dla uczącej się szkoły lub uczącego się przedszkola
4. Magalena Szeniawska
Rola świetlicy szkolnej w kształtowaniu kompetencji kluczowych uczniów
5. Michał Tragarz
Samorząd uczniowski - przewodnik dla dyrektorów
6. Janina Stojak
Kompetencje kluczowe w nauczaniu przedmiotowym - Przewodnik dla kadry kierowniczej szkół i przedszkoli oraz dla nauczycieli
7. Sylwia Żmijewska-Kwiręg
Kształtowanie kompetencji kluczowych w edukacji wczesnoszkolnej - m. in. uczenia się, społeczno-obywatelskich oraz inicjatywności i przedsiębiorczości
8. Małgorzata Leszko
Filmy:
- Przykład dobrych praktyk - projekt uczniowski: "Ogród rekreacyjny" przy Szkole Podstawowej nr 5 im. Józefa Wybickiego w Mińsku Mazowieckim: https://youtu.be/As_Pz_EYABg
- Przykłady dobrych praktyk - rada pedagogiczna, Szkoła Podstawowa nr 5 im. Józefa Wybickiego w Mińsku Mazowieckim: https://youtu.be/kq9gJTtp8iM
- Przykłady dobrych praktyk - wolontariat, Zespół Szkół Transportowo-Komunikacyjnych im. Tadeusza Kościuszki w Lublinie: https://youtu.be/_Gtu1dIjLHE